Als inloggen niet lukt
Het kan gebeuren dat het je niet lukt om in te loggen. Dat kan verschillende oorzaken hebben.
- Voor het eerst inloggen: Klik je vanuit de activatiemail door naar het inlogscherm? Zorg dan dat je inlogt met de zojuist aangemaakte gegevens.
- Wachtwoord vergeten: Wanneer je een wachtwoord 3 keer achter elkaar verkeerd invult, wordt je tijdelijk geblokkeerd. Daarna kan je het opnieuw proberen of een nieuw wachtwoord aanmaken via de knop 'wachtwoord vergeten'.
- SSO niet geactiveerd: HealthTalk biedt de mogelijkheid tot inloggen met Single Sign On (SSO) via Google en Microsoft. Dit moet echter vanuit jouw organisatie eerst zijn geactiveerd om dit mogelijk te maken. Als dat niet het geval is, kan je niet inloggen met SSO.
- Verkeerde 2FA code: HealthTalk maakt gebruik van tweefactorautenticatie (2FA) bij het inloggen. Na het invullen van je emailadres en wachtwoord moet je daarom nog een 6-cijferige code invoeren. Als je de verkeerde code invoert, doordat je bijvoorbeeld de verkeerde koppeling kiest in jouw authenticator-app, is het niet mogelijk om je aan te melden. Zorg dat je bij het aanmaken van je account de 2FA goed instelt.